martes, 19 de noviembre de 2013

O alumno e a importancia do contexto.

Caso 0001: 

Un alumno presenta graves problemas de concentración. Distráese na clase, parece non estar interesado, non participa, apenas fai esforzos por comunicarse cos compañeiros ou co profesor. O rendemento académico é deficiente. Parece triste e desganado. Ten dificultades para falar dos seus sentimentos e da súa situación persoal. Constantes cambios conductuais. Baixo control emocional. 

No ámbito educativo (formal e non formal) traballamos con persoas. Esta aclaración aparentemente simple encerra múltiples prismas. O ser humano é complexo, no seu interior se constrúen e derruban constantemente estratexias e formas de ver a vida. Estamos condicionados por todo o que nos rodea. De todo nos empapamos. A nai, o pai, os avós, os irmáns, os compañeiros de clase, os rapaces do barrio, os veciños, os profesores, etc. Bebemos de tantas fontes que a veces non é sinxelo identificar qué nos aporta (ou de qué nos priva) cada un dos actores que participan na nosa vida. 

Todo comportamento está suxeito a un sistema máis amplo. É dicir, os alumnos con estas e outras dificultades son produto de múltiples variables que actúan sobre a súa persoa e modelan a súa conduta. 

É imprescindible entender que somos consecuencia do que nos rodea. O ambiente é o que nos guía a ser dunha ou doutra forma, a comportarnos seguindo normas invisibles que a veces nen coñecemos. Con isto non quero negar o peso que cada un ten sobre sí mesmo, en nós reside a chave para cambiar e mellorar, pero a veces debido ás complicacións que nos rodean non é sinxelo atopala.

Os nenos e adolescentes están en permanente crecemento. O seu imaxinario e a súa percepción do mundo vai cambiando e evolucionando día a día, desenvolvendo o que nun futuro será a súa mente adulta. 

É necesario caer na conta da importancia das nosas accións sobre os rapaces. As carencias de hoxe, serán mañá problemáticas que repercutirán no ámbito escolar, persoal e social. Non podemos entender o alumno como algo aillado, temos que afondar nas causas do seu comportamento, que van máis alá da súa persoa, para poder entender o problema e poder aportar solucións.  

http://intiyana.blogspot.com.es/

No hay comentarios:

Publicar un comentario